17 Ekim 2012 Çarşamba

Güvercinlerde Trichomonose Cancer “Trichomoniasis” Hastalığı “İç-Dış Çiçek, Dizanteri-Difteri, Mantar, Beyaz Pamukçuk, Sarı Lezyonlar, Solunum Problemi, İshal” Tedavisi için yapılacaklar listesi


Güvercinlerde Trichomonose Cancer “Trichomoniasis” Hastalığı “İç-Dış Çiçek, Dizanteri-Difteri, Mantar, Beyaz Pamukçuk, Sarı Lezyonlar, Solunum Problemi, İshal”
Tedavisi için yapılacaklar listesi
Not: Bu döküman zamanla güncellenebilir lütfen dökümanı sadece linkiyle paylaşınız!
Döküman linki:
http://goo.gl/v29el

5 yorum:

  1. babam kediden evcil güvercin kurtarmış
    kedi kuşu ağzına almış olmalı ki sağ gövdesinden yaralı idi
    kuşu ilk gördüğümde çok zayıf ve hafifti gözlerinin altı sanki uykusuz kalmış gibi hafif torbalı idi
    ilk gün yattı arasıra sağ kanadını titretti
    ertesi gün ayaga kalktı ama hala gece gündüz ayakta uyuyor
    aşırı su içiyor yem yiyip yine uyuyor ve de üşüyor ayakları soğuk
    dışkısı aşırı sulu bazen açık yeşil bazen koyu yeşil ishalli
    ağzından sesli nefes alıyor burun deliklerde tıkalı olabilir
    gözleri çapaklanıyor kapaklar yapıştığı için 2 gözünü de zor açıyor
    iki gözünde de çok yaşarma var
    herhangi bir yerinde şişlik görmedim
    günde bir defada olsa kanatlarını yukarıya çırpınca sevindiriyor beni

    2 ci gün augmentin antibiyotik ten küçük bir parça suyuna kattım
    bir başka gün suyuna gripin kattım
    gözü için gentagut damlattım ama hemen silkeliyor ilacı
    3 gündür kafasını saga sola sallayıp şeffaf ortası hafif sarılı
    balgam çıkartıyordu
    bu gece kanlı balgam çıkartmış

    en son olarak diafuryl suyuna kattım
    kuş odamın balkonunda duruyordu,balkonum camlı,kapalı
    bende de bir bitkinlik var,hasta kuşla 1 saat kapalı ortamda bulunmak hastalık kapmak için yeterliymiş,
    ben bir haftadır başındayım
    açıkçası kanlı balgamını görünce kendim içinde endişelenmeye başladım arka bahçeye aldım kuşu

    güvercin işinden anlamam vicdanım elvermediği içinde bırakamam zaten değil uçmaya yürümeye hali yok.
    okuduğum yazılardan kafam karma karışık
    kanlı balgam ve ishal konusunda ne yapmalıyım?
    kendim içinde korkmalımıyım?
    umarım zamanında okursunuz Devir hanım
    göstereceğiniz tecrübe, ilgi ve zamanınız için şimdiden teşekkür ederim

    fotolar burada
    https://plus.google.com/photos/111821630777791765947/albums/6074519077802939649?hl=tr

    mehmetmaxell@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mehmet bey,
      öncelikle duyarlılığınız için sizi tebrik ederim. imkan varsa mutlaka kanatlı uzmanı bir veterinerden yardım alınız! kuşun gövdesi için terramycin vucut merhemi. yarası halen devam ediyorsa bepanten plus krem daha iyi sonuç verebilir. gözlerine gentamisin içerikli damla kullanmışsınız. damlayı gündüzleri "7-10 güne tamamlayıp" akşamları ise terramycine göz merhemi sürülebilir. kuşta aşırı ilerlemiş solunum yolları hastalığı görülüyor. umarım geç kalınmamıştır! kuşun ağız içinde sarı lezyonlar "trikomonose" hastalığı yok ise eczaneden: roxin tablet, sanasol vitamin şurup, bactrim şurup ayrıca her ihtimale karşı mikostatin şurup alalım. ağız içinde sarı lezyonlar da varsa nidazol tabletler de lazım olabilir. ilaçların fiyatları en son aldığımda uygun idi; ilgi görünce şımarıp fiyatı yükseltenler olursa aynı etken maddeye sahip başka ilaçlara yönelmekteyim. şimdi şu tedaviye hemen başlayalım: tedavisi 7-14 gün sürebilir.
      küçük bir kapta şunları karıştıralım: karışım hergün taze hazırlanmalıdır;
      1. ishali için 5-7 damla bactrim şurup "bunu 5-7 gün için kullanalım, ecoli koksidiyoz, salmonella ve kanlı ishallere fayda eder",
      2. hexaminatis için 3-5 damla mikostatin şurup "bunu sadece 3-6 gün için kullanalım hexaminate hastalığı son derece öldürücüdür",
      3. roxin tabletlerden birini dübekte ezip toz haline getirelim bu tozu hava almayacak şekilde boş bir herhangi ilaç şişesi veya kapaklı kapta muhafaza edelim "bu tozdan hergün en az tam bir yeşil mercimek kitlesinde 7-14 gün boyunca verelim, bittikçe yeni bir tablet ezelim - solunum yolları hastalığı içindir",
      4. sanasol vitamin şurubu, direnci için karışıma 5 damla katalım,
      5. ağız içerisinde sarı lezyonlar veya balgamsı yapışkan şeyler varsa her gün ağız içi pamuklu kulak çöpüyle fazla zorlamadan ve kanatmadan temizlenmelidir. ayrıca sarı lezyonlar var ise karışıma toz haline getirilmiş nidazol tabletlerden "7-10 gün boyunca" her gün normal bir mercimek tanesi kitlesinde katılmalıdır.
      6. ayrıca içeride hastalık tahribat yapmış görülüyor bal kanamalara iyi gelmektedir karışıma çay kaşığının ucunda bal+pekmez+saf zeytinyağı katalım. ben karışımlarıma pirinç tanesi kadar magnezyum sulfat ve mercimek kitlesinde sodyum bikarbonat da katmaktayım faydasını görüyorum.
      7. küçük bir kapta hergün taze hazırlanan bu karışımı bir miktar suyla "1-2 ml" veya su yerine genelde benim tercihim rezene+çörekotu+(elma+havuç evde ne varsa) çayı ile iyice karıştırıp erimesini sağlayacağız. çay demlenmiş soğumuş/veya yanmayacağı şekilde ılımış olmalıdır. gribal enfeksiyonlar için çayın içerisine birkaç papatya eklemek faydalı olabilir. bu karışımı her gün bir şırınga yardımıyla "eczaneden 2.5 lik en küçük enjektör - enjektörün ucundaki iğneye gerek yoktur onu çıkartın" ile gagasını nazikçe açıp kursağa boşaltacağız.
      8. bu durumdaki bir hayvan için; bir daha parasetamol veya aspirin içerikli ilaçları sakın vermeyiniz. içeride tahribata ve kanamaya sebep olmuştur. ölümüne neden olabilir!

      Sil
    2. 9. Kuruya girme ihtimaline karşı "durumu böyleyse verdiğiniz hiçbirşeyin faydasını göremez": bunlara her gün fazla acıtmadan azar azar göğüsten ve bel üstünden birkaç tutam tüy yolup, günde en fazla 2 adet kuyruk tüylerinden “en az 3 güne yayarak sadece sökülmeye meyilli çekimi kolay tüyleri almanız yeterlidir” çekmeniz kan deveranını sağlamak için faydalıdır. mamaya veya ilacına 3-5 çimdik kum eklerseniz hazmı kolaylaştıracaktır.
      10. Yemek yiyemeyenleri hazmı kolay gıdalarla beslemeniz uygundur. Enjektörün ucuna 2-3 cm. serum lastiği “eczaneden temin edilebilir” takınız, nefes borusuna sokmadan ve gagayı kırmadan besleyiniz! Mama için; galeta unu, yulaf ezmesi, az miktarda bebe bisküvisi gibi ürünleri sıcak suda çatal yardımıyla eriterek boza kıvamına getirip bekleyiniz, yanmayacakları derecede hafif ılık bir kıvama geldikten sonra günde en az 2 kez ve her seferinde taze hazırlayarak veriniz. Hazım problemi/Mide ekşimesi/Kusması olanlara durumunu takip ederek tek seferde 1-2 ml. dan fazla mama vermeyiniz! hatta kursaktakiler boşalmadan mama takviyesi yapmayınız. önlerine boğazlarına takılmayacak türden iyi üfelenmiş ekmek içiği, galeta unu, çörek otu, kum/çakıl, muhabbet kuşu yemleri gibi ince gıdalar koyunuz. Az iyleşip yeme erken davranan ve bu kez de yemden boğulan kuşlar olabiliyor! Altını sık ıslatanlara zemine 3-5 kat gazete serip, neme maruz kalmamaları için ishalleri geçene dek günde birkaç kez değiştirmek gerekebilir. Ayaklarının kuru kalması sağlıkları için önemli olduğundan, altlarına delikli plastik çilek veya mantar kasaları gibi bir malzeme koyup, onun üzerine çıkmaları için ince bir tahta yerleştirebilirsiniz. Yerlerini hemen benimsediklerini görebilirsiniz.
      * kuşun günlük bakımından sonra her seferinde eller ve yüz yıkanmalı dezen edilmeli. giyilen kıyafetler değiştirilmelidir. evde giydikleriniz farklı ve temiz olmalıdır. hastalık bulaştığınızı düşünüyorsanız 3-5 gün için bir çay kaşığı sodyum bikarbonatı ılık suda eriterek her gün içerseniz kendinizi iyi hissedeceksinizdir. bikarbonatın faydaları ile ilgili daha detaylı bilgi için bkz: http://goo.gl/6pyRvG
      şimdilik aklıma gelenler bunlar. birkaç gün içinde ilaçlar fayda etmişse toparlayacaktır. kabarmalar geçecek, kendini temizlemeye ve yeme yönelmeye vs. başlayacaktır. fayda etmemişse listeyi değiştirip "roxin ve bactrim çıkacak" eritromisin içerikli bir ilaca geçiş yapmak gerekebilir. dilerim iyleşir.. geçmiş olsun.. sevgiyle..

      Sil
  2. teşekkür ederim zaman ayırıp uzun cevap yazmışsınız
    yeni okudum
    kuş için ısıtıcılı tünek yapmıştım 2 gündür iyi idi,ishali azalmış gibiydi
    yürüyor,dolaşıyor,yeme iştahı da vardı
    kuş çok zayıf olduğundan karışık besledim belkide hataydı,
    muhabbet kuşu yemlerinden ve pirinç ,ekmek kırıntısı ,kırık buğday verdim
    iyileşeceğine dair ümidim vardı
    bugün yanına vardığımda şok oldum
    yan yatmış kafa eğilmiş suluğunu bitirmiş ve kusmuş
    su vermeye çalıştım sapsarı su kustu belkide mide suyu ciğerlerine dolmuş olabilir baş aşağı tutsam faydası olurdu belkide ,ne yapacağımı bilemedim
    hıçkırır gibi son nefeslerini verdi çırpına çırpına
    daha önce de yaralı kuşlara ev sahipliği yapmıştım bir kumru hariç diğerleri düzelmişti
    ayağa kalkabilmiş kuşun ölmesi bilgisizlik yüzünden kendimi suçlamama neden oluyor
    ölürken gözü gözümdeydi yavaşça göz kapakları gevşedi,hayat çok acımasız
    çöpe atmaya kıyamadım kaskatı olunca 2 saat sonra gömdüm
    sanki bir yakınım ölmüş gibi çok üzüldüm ağladım bunları yazarken bile göz yaşlarım dökülüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet bey kuşu kaybettiğinize çok üzüldüm,
      bu tip olaylar benim de başıma geliyor. bazen geç kalınmış olunuyor yapacak pek birşey kalmıyor malesef! fakat yine de insan gerçekten de üzülüyor elde değil. lütfen kendinizi daha fazla suçlamayın. gömmekle çok iyi yapmışsınız. çünkü en doğru olanı gömmektir "hem hastalık başka hayvanlara bulaşmaz hem de hayvan toprağa kavuşmuş olur" biz bazen bahçede gömecek yer bile bulamıyoruz malesef. ben şansına yer varsa gömdükten sonra dua okur mezarına su bile dökerim. siz de böyle yaparsanız kendinizi daha iyi hissedeceksiniz diye düşünüyorum.. Allah rahmet eylesin, cennet mekanı olsun inşallah..
      saygılarımla..

      Sil